Как да помогнем на детето си да бъде щастливо в училище?

ФЕМИЛИЛАБ БЪЛГАРИЯ – ЧЛЕН МЕЖДУНАРОДНАТА АСОЦИАЦИЯ ФЕМИЛИЛАБ, ОСНОВАНА  ОТ ДАТСКИЯ СЕМЕЕН ПСИХОТЕРАПЕВТ И АВТОР ЙЕСПЕР ЮЛ

ОРГАНИЗИРА СЕМИНАР НА ТЕМА

“КАК ДА ПОМОГНЕМ НА ДЕТЕТО СИ ДА БЪДЕ ЩАСТЛИВО В УЧИЛИЩЕ”

Щастливи ли са децата ни? Къде е заровен ключът за тяхното щастие? Как влияем върху тяхното усещане за щастие? Доколко им пречим и до колко им помагаме? Какво пропускаме да им дадем и какво им даваме в повече?

Повечето от нас имаме представа (често бегла и грешна) за това кога децата ни са щастливи.
Страшното идва, когато детето трябва да пусне ръката ни и да започне да се справя само. След еуфорията от първия учебен ден идва вторият. С него бавно се прокрадват страховете ни. Някои от нас се справят успешно с тях. При други страхът се засилва отвъд възможностите за разумен контрол и задейства защитни механизми. „Опакованите деца” – термин, използван и от Йеспер Юл, е един от защитните механизми. Стремейки се на всяка цена да предпазим детето от „Нещастието”, го „опаковаме” в “Щастие“. Тази опаковка му пречи да види, чуе и почувства другите. Да взаимодейства с тях, да изгражда взаимоотношения, базирани на истинските му нужди.

За съжаление, Ковид пандемията и дългата изолация също повлияха негативно върху качеството на взаимоотношенията в училище и поставиха деца, учители и родители пред предизвикателството как да ги възстановят в обстановка на засилен стрес и повишена тревожност.

Този семинар, основан на ценностите на Йеспер Юл, които са автентичност, интегритет, равно достойнство и лична отговорност, ще ви помогне да подобрите гледната си точка върху взаимоотношенията си с децата, така че да ги видите по-ясно отвъд „опаковката“, в която понякога самите ние неволно ги поставяме. Ако сте родител, това ще обогати качеството на връзката с любимите ви същества. Ако сте учител или друг професионалист, работещ с деца, може да научите повече за понятието „компетентност във взаимоотношенията“, свързано с набор от умения, чрез които възрастният може да види детето каквото е и да адаптира поведението си спрямо това, без същевременно да се отказва от лидерството си.

На този семинар ще ви покажем и насърчим да изградите взаимоотношения с детето чрез:

  • Виждане на детето в цялата палитра от взаимоотношения в семейството и извън него;
  • Използване на личен език в общуването с детето;
  • Изграждане на качествен диалог с детето;
  • Моделираме училищната среда именно през взаимоотношенията, които ученикът подържа и с останалите ученици, и с учителите, и с нас като родители.
  • Ще наблегнем на училищния  контекст защото вярваме, че училището, освен място, в което се усвояват знания, следва да бъде и среда, в която децата развиват своя интегритет и себеуважение, опознават себе си и се учат на лична отговорност, която е истинската алтернатива на дълго властвалата в българското училище култура на подчинение.

Водещи:

Калин Гайтанджиев – Сертифициран водещ на семинари от международната организация на Йеспер Юл FamilyLab Association, фамилен терапевт, бивш дългогодишен училищен психолог и редовен гост в радио и телевизионни предавания по актуални теми, свързани с психичното здраве на децата и възрастните.

и

Борис Колев, Сертифициран водещ на семинари от международната организация на Йеспер Юл FamilyLab Association, председател на УС на фондация Бащинство – лицензиран представител за организиране на семинарите на Асоциация ФемилиЛаб в България

  • Дата: 29.10.2022 г.
  • Място: гр. София, ул.Братя Миладинови 34
  • Час: 10:00 – 14:00 ч.
  • Цени: 90 лева за 1 участник, 160 лева за двойка
  • Промоция при ранно записване до 10.10.2022 г. – 80 лева за 1 участник, 140 лева за двойка.

Заплащане:

  • IBAN: BG83RZBB91551002326641
  • Банка: КВС Банк България
  • Титуляр на сметка: Фондация Бащинство
  • Oснование: такса участие семинар и две имена

За повече информация и записване www.familylab.bg  и тел. 0899356902

Забележка: Максимален брой участници – 12. Регистрирането за семинара приключва при запълване на бройката.